maandag 23 juli 2012

33ste Dwars Door Bekegem

BEKEGEM

Deze licht glooiende loop gaat over vier toeren van 3750 meter ten zuiden van het centrum. De dames, junioren en veteranen C leggen twee ronden af. Het eerste deel van de ronde loopt licht bergaf. Voorbij halfwege is het klimmen tot aan 'Watervalle'. Het zaaltje waar alles voor -en nadien plaatsvindt is Centrum De Kouter.

21/07/2012
Het was deze namiddag het begin van eindelijk een week stralend zomerweer. De temperatuur was nog niet zo hoog en er stond nog een goed voelbare wind.
De eerste ronde liep ik mee met een groepje dat ik goed kon volgen. Ik wist dat vijftien km op dat tempo  wel wat te snel zou zijn. De tweede ronde liep ik alleen. Een eenling kwam bij me. Zo konden we elkaar wat uit de wind zetten. De laatste halve ronde haakte hij af. Net op dat moment kwam er een jongere gast aansluiten. Ik kon aanpikken en hij bracht me nog bij een voorligger. Ook de jongere gast haakte af en de voorligger kon ik achter me houden in de laatste km.
Nog nooit heb ik 15km zo snel afgelegd. De juiste afstand was 14,82km, dus deze prestatie mag op 01:09' geschat worden; meer dan 13 km per uur!

98° op 160 deelnemers________15km in 01:08:23________13,161 km/hr________04:34/km
http://connect.garmin.com/activity/205730255
O ja, en Simon won opnieuw. Hij liep bijna 20' rapper dan ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten