maandag 9 juli 2012

3e Toontjesloop

SINT – JULIAAN
De Toontjesloop is de eerste loop van het Bakelandtloopcriterium. Dit criterium bestaat uit zes wedstrijden gehouden op het grondgebied van Langemark-Poelkapelle.
Deze relatief korte loop behelst drie rondjes van een kleine 2,8 kilometer over een licht geaccidenteerd terrein omtrent de Hanebeek met start en aankomst aan de feesttent aan OC Hazebrug.

06/07/2012
Op deze vrijdagavond was het mooi uitgeklaard na de zware buien die Vlaanderen de laatste dagen teisterden. De avond voordien stond er aan het horen een halve meter water in de feesttent door de overstroming die ook buurgemeente Zonnebeke teisterde. Daar was  gelukkig niets meer van te merken. Er was met man en macht gewerkt om het lokale kermisweekend ongestoord van start te kunnen laten gaan. Het was aangenaam lopen bij achttien graden en een goed voelbare zuidwestenwind.
Door de afstand besloot ik snel te starten. Zoals gewoonlijk posteerde ik me bij de start halverwege het pak. Na de start haalden verschillende lopers me in, terwijl ik 04:15 liep op de grotendeels omhooglopende eerste kilometer. Ik was verbaasd dat er zo snel werd gelopen. De eerste ronde was voor m’n doen verschroeiend. Op de tweede liep ik ruim twintig seconden trager. Ik begon wel lopers in te halen.  De derde ronde was doorbijten. Het was diep gaan met een stevige ademhaling.  M’n gemiddelde zakte een beetje en ik kwam uit op 04:23 gemiddeld over 8,250meter volgens de Garmin. Dat is 13,8km/uur. Dat is heel goed voor mij; zekerlijk omdat ik wat last ondervond aan de rechterkant van m'n heup. Dit kwam vermoedelijk door het op- en vooral afcrossen van de wallen in Retranchement dinsdag ll.
71° op 138 deelnemers____8,4km in 36:14.8____13,90km/uur
http://connect.garmin.com/activity/196705645 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten