vrijdag 20 juli 2012

32ste Beach Run Koksijde


SINT - IDESBALD

Deze strandloop vangt aan aan Feestzaal Kerkepanne. Er wordt eerst door de hoofdstraat  één km richting zee gelopen. Een stukje Zeedijk, richting west, brengt ons via een afdaling op het strand. Dan wordt er naar het noordoosten gelopen. Na ongeveer zes km wordt er gekeerd t.h.v. Oostduinkerke. Na in totaal 11 km wordt er, na de klim door het mulle zand, op de dijk gefinisht. 

18/07/2012
In afwachting van de start begon het te regenen. Gepaard met de krachtige zuidwestenwind van 5 – 6 Beaufort, beloofde m’n eerste strandloop van deze ‘zomer’ zwaar te worden. De eerste (asfalt)kilometer legde ik af in 04:17. Op het strand was het eerst wind achter. Het was de evidentie zelve dat dit stuk met de nodige reserve werd afgelegd. De ondergrond was, afgewisseld met een golfbrekertje,  ook zwaar met water, geulen, putten en ribbels op het harde strand.
Op de terugweg vormde zich een groepje waarin ik me tot drie km voor het einde in verschool. Toen het tempo stokte, verleidde dit me om naar een voorligger toe te lopen. Dat lukte. Maar die gast versnelde toen ik pas aansloot en ik moest hem laten gaan. Daar liep ik dan alleen met forse tegenwind en striemende regen in het gezicht te sputteren. Ik had me ook wat gericht naar 10 km. Dat was de aangekondigde afstand. Ik was dus al bijna kapot toen de aankomstboog veel later opdoemde dan verwacht. De laatste halve kilometer, opwaarts door het mulle zand richting dijk, was loodzwaar en duurde lang. Het groepje waaruit ik was weggelopen was terug bij me gekomen en kwam voor me aan. Met een tijd van 47’30" over  10 km op het strand zelf was ik wel content.

127° op 329 heren_______11km in 51:48
 http://connect.garmin.com/activity/201236893

Geen opmerkingen:

Een reactie posten