zondag 15 juli 2012

29ste Avondjogging

ZEVERGEM

De Avondjogging telt twee ronden van vijf kilometer. Na de start aan de voetbalpleinen van VC Zevergem Sportief loopt men over de autostrade E17 naar het mooie dorpscentrum. Na passage langs de Onze Lieve Vrouwekerk gaat het parkoer verder onder de E17 via 'Den Beer' en Boeregem terug naar de start.

13/07/2012
Het voordeel van talrijke loopwedstrijden ten zuiden van Gent is dat deze op vrijdagavond vallen. Als de weekendplanning van dien aard is dat er een onbeschikbaarheid is om te lopen op zaterdag en zondag én de goesting is er om een loop mee te pikken op vrijdag, dan komt zulk een loopwedstrijdje als geroepen. Na de Deinse Leievalleicorrida van vorig jaar was dit voor de tweede maal het geval, nu in Zevergem.
Een tussenpose tussen de vele regenzones van de laatste weken zorgde ervoor dat een achttien graden met opklaringen en een beetje wind de omstandigheden vriendelijk maakten. Enkel de brug over de autostrade was lang en steil.
Ik werd opnieuw wat meegezogen door de groep; ongeveer 500 starters voor de twee afstanden. De eerste drie km liep ik aan een gemiddelde van 04:20. Nadien zakte m'n tempo wat. Ik liep aan een hartslag van 170. Dat viel nog mee.  Na 7,5 km, na de tweede beklimming van de brug, kon ik het tempo licht optrekken zodanig dat ik mooi onder de drie kwartier bleef op 10km. In de uitslag is dat er iets boven omdat de reële afstand 10,1 km bedroeg. Dit is een mooie bevestiging van de conditie: onder de 04:30 op 10km en deze keer met twee E17-hellingen er in. A good one.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten