woensdag 4 juli 2012

1ste Rabo Zomerloop 2012

RETRANCHEMENT

Grind / schelpen omzoomd met gras, kasseien, klinkers, asfalt; wallen op en af: het prachtige afwisselende parkoer zoals het ook vorig jaar was.

04/07/2012
Bijna anderhalf uur voor aanvang was ik in Truzement al present. Een beetje te vroeg. Ik zette me op m'n gemak aan een tafeltje in d'Ouwe Schôôle totdat de inrichters zich volledig in plaats hadden gesteld. Omdat ik de eerste was kreeg ik het ronde borstnummer 500.
Het was ideaal loopweer. Een negentien graden, bewolkt en bijna geen wind. De parkoervoorkennis van vorig jaar kwam me goed van pas. De lastigheidsgraad was me bekend. In de eerste ronde trok ik me van niemand iets aan en liep ik een tempo waarvan ik dacht deze doseringsgewijs het beste was. Ik las op de Garmin af dat dit 04:35 min/km was. Tevreden over dit goeie tempo, zorgde ik er voor zeker niet te versnellen.
In de tweede en in de derde ronde haalde ik nog verschillende lopers in. Tussen kilometer acht en negen voelde ik me wat flauwtjes en hoopte ik dat ik niet te licht gegeten had. Uitzonderlijk had ik witte i.p.v. bruine boterhammen gegeten. De laatste twee kilometer gingen toch weer wat vlotter en ik kon deze mijmering vlug uit m'n hoofd zetten. Met een tweeledige eindversnelling raapte ik zelfs nog een voorligger op en liep ik een gemiddelde van onder de 04:40 over de 10,650 km. Dat is 3 1/2 minuut sneller dan de warme editie van vorig jaar. Het stemde me content.

15° op 30 deelnemers________________10,8km in 49:38
http://connect.garmin.com/activity/196705622

Geen opmerkingen:

Een reactie posten