dinsdag 25 augustus 2015

26ste Dwars Door Keiem

KEIEM

Het slotloopje van het Running Center Loopcriterium is de Keiemse kaasklassieker.  Er wordt in een soort haltervorm gelopen waarbij gedurende enkele hectometers de lopers elkaar kruisen. Zo heb je een goed zicht op de wedstrijdontwikkelingen vooraan en van de verspreide teamgenoten en kennissen.
De inschrijvingen en prijsdeling zijn dit jaar in café Sint-Hubert. De wasplaats bevindt zich nog steeds in de locale basisschool.

22/08/2015
Het was een hete bedoening vandaag. Achtentwintig graden met een stralende zon was de lopers hun deel.
Wegens de drukte op de autostrade besloot ik langs de binnenwegen naar de loop toe te rijden. Zodoende was ik er maar een kwartier voor tijd, net gepast voor een korte opwarming.
De organisatie had omwille van het warme weer besloten tijdens de eerste ronde een stuk 'halter' af te snijden. De afstand werd zo verkort tot 9 1/2 km.
Dit nieuws liet me besluiten de eerste kilometer niet traag aan te vatten. Na twee kilometer zocht ik in deze warmte een trager tempo op. Van het ploegje sloten Tamara, Saïda en Luc terug aan. Luc liep een tandje rapper. Ik pikte aan. Ondertussen werd er aan de uitstekende en talrijke drankbevoorrading massaal gedronken en water over het hoofd gekieperd.
Ik kon amper overnemen, want ik zat toch tegen mijn limiet aan. De laatste kilometer moest ik wel nog ietwat versnellen om Wim, die in dezelfde categorie uitkomt en ook al de korte wedstrijd in de kuiten had, achter me te houden. Geen enkele km lag boven de 04:40, wat me tevreden stemde in deze omstandigheden.

51ste op 133 deelnemers________________9,5 km in 41:50______________04:29 min/km
https://connect.garmin.com/modern/activity/876458809

Geen opmerkingen:

Een reactie posten