zaterdag 8 augustus 2015

20ste Jogging Gemeentelijke Sportraad

LOVENDEGEM

De ondergrond - van de ook wel Warandejogging genaamd - is half onverhard. Deze stroken bestaan uit grind-, kiezel-, zand- en aardewegen doorheen het bosrijke domein van het Kasteel van Lovendegem.
Eén ronde bedraagt vier kilometer en kan tot drie maal afgelegd worden. De inschrijvingen, prijsdeling en tombola's voltrekken zich in de cafetaria op de eerste verdieping van het rechtergebouw. De kleedkamers bevinden zich in het linkergebouw van het lokale sportcentrum.
Er is inderdaad meer dan één tombola. Naast degene van de wedstrijd zelf worden ook nog prijzen bedeeld aan de sportievelingen die drie van de vijf gemeentelijke lopen hebben deelgenomen én aanwezig zijn in de gelagzaal op het moment van de trekking. Deze trekking gebeurt aan de hand van stempelkaartjes waarop de lopers hun deelnames aan de 'Joggingcup' kunnen verrechtvaardigen.

07/08/2015
Wat opkomende bewolking, drieëntwintig graden en een noordelijke zwakke wind maakten de weersomstandigheden ideaal. Mijn bedoeling vandaag was om nogmaals er een deugddoende, progressieve en pitoreske wedstrijdtraining van twaalf km van te maken.
Om half acht startten de - het ongeveer over de drie afstanden gelijk verdeelde - tweehonderdtal lopers. Ik startte zo behoedzaam dat mijn eerste kilometer, die verhard was, zelfs boven de 04:30 lag. Me onbekend met de omloop leek dit de beste optie.
Ik kwam samen te lopen met Kurt Crommelinck. Constante kilometertijden volgden. De eerste ronde in een kleine 19' en de tweede in 18 1/2'. In het bos - waar hij steevast voor mij liep - lagen die tijden een tiental seconden per km hoger.
Om wat vrij baan te hebben versnelde ik in de derde ronde op de zandpassage. Met een langgerekte inspanning van twee km tot aan de meet en een rondetijd van 18' rondde ik deze uitermate schone en genoegzame loop af. Een aanrader.

20ste op 68 deelnemers_____________12km in 55:28____________04:36min/km
https://connect.garmin.com/modern/activity/858128988

Geen opmerkingen:

Een reactie posten