dinsdag 2 september 2014

8ste Wingense Stratenloop

WINGENE

De omloop en locatie waren dezelfde als tijdens m'n eerste deelname vorig jaar.

23/08/2014
Na een half uurtje rijden was ik van Keiem tot in Wingene geraakt. In tegenstelling tot op de affiche vermeld, startte de wedstrijd om kwart voor zeven i.p.v. om half zeven. Ik was al aan de vroege kant, dus zette ik me in de gelagzaal te ontspannen op een stoel.
De rust kon ik wel gebruiken vlak voor het slotakkoord van m'n driedelig exploot die ik deed in de tijdspanne van 24 uur. Ik was wel benieuwd hoe ik m'n uitloopwedstrijd zou indelen. Want dat was het: doorgedreven uitlopen.
De eerste zeven km ging het gematigd rustig aan 04:45 per km. Enkel na één ronde had ik het gas een beetje open gedraaid om Dicky Keuckeleire te remonteren, die ook zo zot was om Keiem en Wingene achter elkaar te lopen. We duldden één ronde mekaars gezelschap in de winderige omstandigheden.
Toen kon ik het niet meer laten om vijf voorliggers in de laatste ronde - nu versnelde ik naar 04:30 per km - voorbij te steken. Zo raapte ik toch nog iets meer klassementspuntjes - negentig minder dan vorig jaar - voor dit criterium, tevens de bijreden van deelname hier.
Het gevolg van de stunt? 1. Een rustweek: de stijfheid werd tot dinsdag gevoeld. 2. Contentement: om te weten wat die intensiteit met je gestel doet.  :-)

60ste op 105 deelnemers______________11,2 km in 51:56_______________13 km/uur
http://connect.garmin.com/activity/573834977

Geen opmerkingen:

Een reactie posten