vrijdag 12 september 2014

6de Sint-Henricusloop

SINT-HENRICUS

Er waren geen wijzigingen t.o.v. m'n vorige deelname

06/09/2014
Op zes september was het m'n vaders achtenzestigste verjaardag. Dit jaar had ik met m'n broer en z'n familie afgesproken om naar dit dorpje tussen Lichtervelde en Kortemark af te zakken om samen met hem deel te nemen aan het lokale loopje. Twee jaar geleden had ik hier onder hete omstandigheden al eens meegelopen. Omdat de woensdag erna een loop van het Oostends Loopcriterium op het programma stond, besloot ik hier de korte 4,5 km lange volksloop te betwisten. Ook m'n broertje koos die afstand.
De jarige en m'n schoonzus liepen de 10,5km. Bovendien deden hun dochtertjes ook mee: Laura en Marie de tweehonderd meter, Lisa de zeshonderd meter.
Ik was net op tijd om de jongsten aan het werk te zien. De eerste honderd meter waren geneutraliserd achter een lint, met de nodige valpartijen tot gevolg. Gelukkig liepen de meisjes met voldoende ruimte rond hen en eindigden ze verdienstelijk in de diepe middenmoot. Lisa doseerde zo goed en kaad als ze kon. Ze plaatste zelfs nog een tussenspurtje op honderd meter van de streep. Zeer flink, maar met schijnbaar toch wat verzuurde benen, kam ze tevreden aan.
Na de opwarming posteerden Robin en ik ons op de eerste startrij om een kleine en en grote ronde af te haspelen. Ik startte snel, vond de goede kruissnelheid en een welwillende metgezel om korte vinnige aflossingsbeurten voor onze rekening te nemen. Ik liep vijfde, met eventjes zicht op de derde plaats. Die bleek uiteindelijk niet te halen. De metgezel kon ik afschudden. Het gemiddelde kwam in de buurt van m'n PR op de vijf km. Robin finishte twee minuten later.
Op de prestatieloop tenslotte kwam Els goed uit de verf. Het podium was wel buiten schot. Een constante race bracht haar op de vijfde plaatse bij de dames. M'n vader was lichtjes ontgoocheld dat hij geen twaalf per uur haalde in de - met twintig graden - warme omstandigheden.
Doch het plezier ging voor. Samen m'n zwanger vrouwtje en haar ouders vervolgde de namiddag zich in opperbeste sfeer.

Uitslagen:
Kleuterloop meisjes 200m: Marie 11de en Laura 14de op 20
Jeugdloop 1e graad 600m: 28ste op 34 deelnemers in 05:40
Jogging: David 5de___4,5km in 18:22___14,8km/hr
Robin 16de op 59 deelnemers___4,5km in 20:27___13,3km/hr
Prestatieloop: Els 39ste___10,5km in 49:10___12,5km/hr
Karl 57ste op 84 deelnemers___10,5km in 52:43___11,7km/hr

http://connect.garmin.com/activity/584535045
(foto's later)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten