zondag 9 september 2012

4de Sint-Henricusloop

SINT-HENRICUS

Deze landelijke loop beslaat drie ronden van 3,5 km. Vanaf de start achter de Sint-Henricuskerk aan de parochiezaal aan het schooltje gaat het in zuidelijke richting door de Paleputbeek -of Hazelbeekvallei. Er wordt rond het driegemeentenpunt Torhout - Lichtervelde - Hooglede gelopen en via de veldkapel geflankeerd door twee linden opnieuw door de vallei met haar wachtbekken naar Sint-Henricus toegelopen.

08/09/2012
Ik heb er precies wat van weg om een wedstrijd te lopen tijdens een septemberweekend in zeer warme en zonnige omstandigheden. Deze keer was het 26°C. In tegenstelling tot vorig jaar in Koolskamp zou ik er voor zorgen dat ik niet over m'n toeren ging gaan.
Na een stilaan klassieke snelle eerste halve kilometer in twee minuten vervolgde ik de eerste ronde aan een gemiddelde van 04:30. Na de eerste ronde liet ik gedwongen het tempo zakken. De rest van de loop liep ik trager dan 13 km per uur, maar aan een constante hartslag tussen de 175 en 180. Ik werd nog door een tweetal lopers ingehaald en zelf haalde ik ook nog twee lopers opnieuw in.
Ik recupereerde vlot na de aankomst en was content dat ik me niet had geforceerd. Dit was nogmaals een bevestiging dat ik geen warmteloper ben.

42ste op 81 deelnemers_________10,5km in 49:10________04:41/km
http://connect.garmin.com/activity/220431793









Geen opmerkingen:

Een reactie posten