zaterdag 20 september 2014

Rond De Nieuwe Koerswijk 2014

MARIAKERKE

De volgende aflevering in het OLC is de midweekrun van de Nieuwe Koerswijk. Het is verzamelen geblazen aan Veilingzaal ‘De Kust’ (link), dat is uitgegroeid tot een sportzaal. Het vlakke en bochtige W-vormige parkoers van 3050 meter wordt door de H1-H4 driemaal afgelegd. De dames en de oudjes lhebben twee toeren voor de boeg.

10/09/2014
We misten met onze loopploeg vandaag zowel de tweede sterkste man als onze sterkste vrouw. De ambitie om nog een plaats op te schuiven in de ploegenrangschikking was dus ijdel.


Een beetje vermoeid van het vele vroege opstaan (poor me) stelde ik me aan de start op bij de mannen van m’n niveau. De technische start verliep af en toe close. Ook tijdens de wedstrijd moesten sommige bochten gecombineerd met straatmeubilair en geparkeerde wagens met piepende schoenzolen genomen worden. Het groepje waarin ik terecht kwam schommelde tussen de vijf en tien lopers. Meestal liep ik in het eerste deel er van. Het ging snel. Al snel staken vermoeide kuiten de kop op. Ik diende een drietal keer een paar meter te laten die ik net kon dichten. Ik vreesde ergens toch te moeten terugschakelen. Dit bleef uit. Af en toe nam ik zelfs de kop. In de eindsprint kon enkel Patrick Jonckheere me nog inhalen. We liepen top zestig en behaalden onze beste criteriumscore van het jaar met een gemiddelde van 14,2 km/uur, opnieuw op PR-schema. Ik ben eigenlijk wel wat verwonderd over de hoogvorm. Ik train niet zo veel. Het moet zijn dat de regelmaat van wedstrijdjes dit teweegbrengt.

58ste op 150 H1-H4_________9,150km in 38:37_________14,2km/uur
http://connect.garmin.com/activity/590407594


19/09/2014
Negen dagen later vond de volgende wedstrijd - Dwars Door het Westerkwartier - van het OLC plaats. Door de band starten de weekwedstrijden om half acht 's avonds. Met dit beginuur in gedachten arriveerde ik omstreeks het startuur - dat 19 uur bleek te zijn - pas in de wijk. Ik was dan ook verwonderd dat ik het peloton plots zag voorbijdraven. Het seizoensdoel om aan alle OLC-edities in 2014 deel te nemen werd me zo door de neus geboord. Spijtig.
Voor het klassement kon ik me nog één 'mindere' wedstrijd permitteren. Dat valt dus nog mee. Enkel de bonuspuntjes zijn wel gaan vliegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten