zondag 31 augustus 2014

25ste Dwars Door Keiem

KEIEM

De wedstrijd is ongewijzigd bij de voorgaande jaren.

23/04/2014
Gisteren na de Oostendse strandloop kwam het in me op om dit weekend een stunt uit te halen. Stel dat ik me goed zou voelen na aankomst hier in Keiem... zou ik het riskeren om nog naar Wingene te rijden en daar bij wijze van doorgedreven loslopen nog elf km op de Stratenloop ginder erbij afmaal om tergelijkertijd het criterium van het Molenland qua deelnames voorlopig veilig te stellen? Met andere woorden in een tijdspanne van 24 uur deelnemen aan drie wedstrijden - in totaal ruim dertig km - die meetellen voor vier criteriums!
Alle ruim 180 deelnemers deden dezelfde afstand. Ik startte met die kleine marge overschot in de kuiten die nodig was om alle drie de ronden 'goed' te zijn. Toch zat ik bij Johan en Dennis die normaal een slagsje beter zijn dan ik. Met het idee er van tussen te vallen in de loop van de koers posteerde ik me toch steeds in de voorste helft van het groepje. Zo was ik mee toen het scheurde.
Zoals gisteren was er weinig tegenwind pal op kop in de langwerpige ronde. Bij de wind opzij kon er in het zog gelopen worden. De ideale race was zich aan het voltrekken op deze goeie dag. Het laatste stuk tegenwind bleef Dennis me uit de wind zetten. Ik kwam binnen in een nieuwe persoonlijk record: een gemiddelde van 04:14/km op de tien km!
Supertevreden sprong ik na wat napraten en loslopen achter het stuur en vatte ik de autorit aan naar Wingene.

64ste op 183 deelnemers______________10,46km in 44:15______________04:14/km
http://connect.garmin.com/activities?cid=1612850

Geen opmerkingen:

Een reactie posten