zondag 3 augustus 2014

8ste Schorreloop

STENE

Deze mooie gevarieerde loop georganiseerd door Sportief Schorre in het gelijknamige sportpark beslaat drie ronden voor de H1-H4 en twee ronden voor de dames en de H5 van 3,4 km. Er wordt gekronkeld over asfalt, klinkers rond de velodroom, grindpaden, gras rond voetbalvelden en boomschors doorheen de bebossing.
De inschrijvingen en prijsdeling geschieden in de tent voor de Mr. V-Arena. Het douchen gebeurt in Blok K, iets dieper in het park.

03/08/2014
Het was mooi maar kleffig weer. Het zuurstofgehalte in de lucht viel tegen en met 25° zweetten de meesten al bij de minste inspanning. Iedereen van DP Klimair was weer op de afspraak.
Ik stond tamelijk rechts geposteerd bij de start. Hoewel de waterbevoorrading de passage daar versmalde kwam er onverwacht veel ruimte vrij om me toe te laten de beste start van het jaar te nemen en één ronde te houden.
(In tegenstelling tot Ronny, Brigitte en Dennis had ik de dag voordien de lange Scott 2 Run wedstrijd in de Tassche aan mij voorbij laten gaan. Ik was daar - moesten we niet aan vijf man geraakt zijn - wel opgedaagd als reserve. Gelukkiglijk was dat niet nodig.)
Nadat respectievelijk Johan en vervolgens Dennis me vervoegden en een paar minuten later van me weg liepen was het halverwege de wedstrijd het moment om een recuperatiegedeelte in te lassen. Ook Luc ging me uiteindelijk nog voorbij.
Ik had de vrees dat m'n spiraal voor heel de wedstrijd neerwaarts zou 'verlopen', doch in de slotronde verbeterde ik weer en kon ik m'n positie handhaven en m'n naast belagers voorblijven. Geen slechte beurt in deze warmte.

 79ste op 170 H1-H4___________10,2 km in 46:06____________13,2 km/uur
http://connect.garmin.com/modern/activity/556100494

Geen opmerkingen:

Een reactie posten