dinsdag 26 augustus 2014

Strandloop VVW Outside - Vastgoedbox 2014

OOSTENDE

De strandloop van de enige Westvlaamse stad aan zee (het Zwin is verzand en Duinkerke is al eventjes veroverd door de Fransen) telt mee voor twee criteriums, die van de Kust en 't Oostends. De inschrijvingen en douches vinden plaats aan het beachhouse van VVW Outside.
De mooie B-vormige omloop trekt eerst westwaarts. Ter hoogte van de hoogbouw van  Royal Palace wordt de dijk verlaten. Met een lus laveren de atleten tot aan het beachhouse, waar de bevoorrading plaatsvindt. Vervolgens gaat het opnieuw zeewaarts om de lange tweede lus met stugger zand te vervolbrengen.
Aan de Drie Gapers mag de dijk opgeklommen worden om langs de Venetiaanse Gaanderijen de ronde te voltrekken. De H1-H4 lopen drie ronden van een dikke drie km af; de dames en H5 twee.

22/08/2014
Een mastodont van een onweerswolk kwam een uur voor de wedstrijd opzetten en loste een bak regen over de kust. Gelukkig konden we de opwarming - zonder de licht gekwetste Ronny - onder de gaanderijen afwerken. Bij de start was het ergste voorbij.
Ik startte doordacht en keek de kat uit de boom. Ik loop heel graag  strandlopen, maar weet dat ik er minder uit de verf kom dan anderen. De matige wind kwam uit zee. Dit impliceerde dat er niet veel wind pal op kop te verwerken was.
De strandloop loog niet. M'n dosering zat goed, maar ik kon niet mee met de lopers van gewente. Ik liep een klein kwartier per ronde en finishte in een goeie 44'. Maar vooral had ik genoten van de inspanning en de mooie uitzichten die zelfs soms met een ondergaande zon vergezeld waren.

89ste op 181 H1-H4_____________________9,2km in 44'10"
http://connect.garmin.com/activity/573834889

Geen opmerkingen:

Een reactie posten