maandag 3 maart 2014

21ste Oostende Brugge Ten Miles

KRISTUS-KONING

Deze klassieker langs de Oostendse Vaart is een organisatie van de Algemene Brugse Atletiekvereniging. De afstand bedraagt tien mijl oftewel 16,1 km. De start wordt gegeven aan de Plassendaalse industriezone in Zandvoorde. De omloop wijkt niet van het water af. De Vaartdijk-Zuid passeert achtereenvolgens  Plassendale, Stalhillebrug, Nieuwege tot aan het domein Waggelwater.
In de basisschool van het Sint-Lodewijkscollege vindt de nummerafhaling voordien en  de prijsuitreiking nadien plaats.

02/03/2014
Weeral zat het weer dik mee vandaag. Een zwak zuidelijk zijwindje die in de tweede koershelft licht meeblies en een stralend lentezonnetje maakten er een aangename zondagvoormiddag van. De ochtendrijm was op tijd opgelost en de temperatuur klom tot een zevental graden.Iets na elf werd de start voor de ruim achthonderd gelukkigen afgekondigd. De eerste km liep ik samen met DP Klimair ploeggenoot Dennis Leyzen. Het lukte om mooie gemiddeldes neer te zetten zonder diep te gaan; een belangrijke goede start. Voor halfweg koos Dennis zoals gepeinsd het rappere tempo van 14 per uur, terwijl ik me in het groepje aan het tempo van 13 1/2 hield. De tweede helft was het bijten om het tempo te bestendigen. Dit ging net, mede omdat die enkele keren toen ik een paar meter moest lossen een snellere loper me inhaalde en ik kon aanhaken. Slechts één maal was een kilometertijd nipt boven de 04:30. Meer dan tevreden finishte ik in 71'.

Nabeschouwing op Atletiek Nieuws

Foto's: Kristof De Petter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten