zondag 9 maart 2014

3de Warden Oom Loop

BESELARE

Bij deze bochtige en heuvelachtige stratenloop, georganiseerd door de lokale KWB, kan men kiezen - naast een vijfkilometerloop die drie kwartier vroeger plaatsvindt - tussen twee of vier ronden. Dit impliceert ofwel 8,6 km of tien mijl af te leggen in de wijken rondom de Sint-Martinuskerk. Deze wordt pas achtergelaten na één kilometer klimwerk. Centrum van alles is OC De Leege Platse.

08/03/2014
Het achttien graden zonnige weer lokte me samen met Angelo Van Nevel en Dicky Keukeleire naar de pas heraangelegde dorpskern van Beselare. Na de tien mijl van vorige week koos ik ditmaal voor de kortere afstand.
Foto: Dominiek Bolle Defrancq
Om kwart voor vier 's namiddags startten de twee afstanden - goed voor een kleine 300 lopers - samen. De eerste twee km gingen vlot. Ik had de eerste hectometers naar m'n gevoel toch wat te rap aangevat. Kilometer drie was de lange klim onmiddellijk gevolgd door nog twee knikjes. Ik was dan wel niet écht over m'n toeren gegaan; ik voelde dat ik de rappe start heel de wedstrijd ging meedragen. De tweede ronde was puffen. De tred was nog te doen, maar versnellen ging niet meer. Ik haalde het gemiddelde van veertien per uur niet. Al bij al tevreden en weer wat bijgeleerd op deze afstand.
Winnaar op de 8,6km werd Didier Verstraete; op de tijn mijl Nico Serroen.
De dag werd afgesloten met een tombola, waarmee ik naast de kabas goodies, een boek van Zone Stad en een pak koeken won. Een lekker glas Biezeke, een gloednieuw lokaal amberkleurig bier, maakte het compleet.

41ste op 153 deelnemers____________8,6km in 37:29_________04:19min/km
http://connect.garmin.com/activity/457344798

Geen opmerkingen:

Een reactie posten