zondag 16 maart 2014

11de Kasseiloop

EERNEGEM

De openingsmanche van het Scott 2 Run criterium is zoals steeds Eernegem. De inschrijvingen zijn in tegenstelling tot vorig jaar gecentraliseerd op de locatie van de douches en de prijsuitreiking, namelijk het sportcentrum Klokkeput.
De omloop is door wegenwerken aangepast. De passage door het centrum is geschrapt. Anno 2014 zijn het drie ronden van 3,1km naar het keerpunt: de kasseistrook aan het erf.

15/03/2014
Nadat het OLC al de spits mocht afbijten was het nu aan het S2R-criterium om de opvallende lichtblauwe loopsectie van DP Klimair onder z'n deelnemers te mogen tellen. Met acht deelnemers was de kans op een kranige start in het ruim driehonderd atleten tellende pak niet ondenkbeeldig. Het was aangenaam droog weer en met twaalf graden niet koud. Enkel de westenwind was vrij sterk aanwezig.
In tegenstelling tot vorig jaar startte ik niet overmoedig. De eerste km lag bewust iets boven de 4'. De eerste ronde ging perfect.

De posities in het verloop van de wedstrijd wisselden sterk. Ik werd regelmatig gepasseerd en omgekeerd haalde ik ook volk in. M'n gemiddeldes waren constant en ik kwam finaal uit op 14 per uur.

De drie rapste teamgenoten - Luc, Dennis en Johan - liepen een minuutje voor me uit rond de honderdste plaats. Een minuut achter mij finishte Natacha als eerste dame van het team. Een sterke start.


117de op 311 deelnemers________________9,3km in 39:28
http://connect.garmin.com/activity/461745416

Geen opmerkingen:

Een reactie posten