zondag 23 maart 2014

Noordzeeloop 2014

OOSTENDE

Deze kustloop georganiseerd door Ostend Motor Sport is op z'n zachtst gezegd op gebied van parkoers afwisselend te noemen. Asfalt, gras, duinenzand, houten planken, de Spinoladijk rond het Fort Napoleon en kasseien langs het Visserijdok: het is een bizarre loop die de industriezone op de Oosteroever doorschrijdt.
Drie ronden van 3,5km met hoogtemeters dienen te worden afgelegd. Het rendez-vous is in het clubhuis van de motorclub, De Viertorre. Douchen mag in sporthal de Spuikom.

23/03/2014
Een krachtige westenwind maakte de omstandigheden nog zwaarder. Door de waarschuwingen van kennissen die het parkoers kenden had ik me voorgenomen de eerste ronde de kat uit de boom te kijken. Maar na de start liep het anders. In gezelschap van de DP Klimair teamkompanen Dennis en Johan besloot ik toch een poging te doen hen te volgen. Ik bekocht dit al na anderhalve kilometer. Ik liet ze gaan en moest serieus herindelen. In de tweede ronde kwamen daar nog steken in de zij bij. De hartslag zakte zelfs tot 167.
De derde ronde liep ik veelal alleen. De stroken tegenwind liep ik op routine. M'n laatste km had ik wel nog wat marge. Doch dit kon de ontgoocheling niet doen verdwijnen. Had ik me maar aan m'n origineel plan gehouden...

90ste op 195 H1-H4_______10,5km in 47:25_________04:30min/km
http://connect.garmin.com/activity/465609049

Geen opmerkingen:

Een reactie posten