woensdag 29 augustus 2012

1ste Runway Run

KOKSIJDE

Het unieke kader van deze loop bevind zich op Koksijde Airbase. Na een inloopstrook worden één (5,6 km) of twee (10 km) ronden afgelegd.

29/08/2012
In de nasleep van de Open Door 'Hulp aan de Natie' die gedurende de dag werd gehouden, vond de Runway Run plaats.
Een goeie driehonderd fanaten maakten zich om 17u30 op om op het vliegveld rond te hossen. Ik stond op de vierde rij bij de start. Ik had in de smiezen dat er veel occasionele wedstrijdlopers meededen, vandaar dat ik nogal vooraan stond.
De start werd gegeven door de BaseCO. Hij werd vanuit een Sea-King naar beneden gewincht en vuurde bij wijze van startschot een lichtkogel af met een seinpistool.
Ik startte snel. Op die brede banen heb je niet echt door dat je rap loopt. De Forerunner liet me weten dat de eerste 500m onder de vier minuten per kilometer liep. Ik liet het tempo wat zakken en een dozijn lopers haalden me in. We liepen onder een C-130 door en langs een Embraer en Allouette III. Een strakke zuidwestenwind verplichtte me ertoe om op de lange stukken in gezelschap te lopen. Met een tussensprintje naar het keerpunt toe, waar de Sea-King stilhing, zorgde ik daarvoor.
In de tweede ronde sloot een kilometer voor de stukken tegenwind iemand bij me aan. Ondertussen cirkelde de Sea-King meerdere malen boven ons hoofd. We wisselden goed af. Zodoende gingen we nooit boven de 04:35min/km. We klokten af op het ondertussen gekende gemiddelde van 13 en een halve km/uur.
Na een wasbeurt in de velddouche en wat napraten met een paar bekende gezichten vatte ik de terugweg om 19u30 aan.


30° op 150 deelnemers_______10km in 44:35______04:27/km______13,5km/Hr
http://connect.garmin.com/activity/216495453


Geen opmerkingen:

Een reactie posten