zaterdag 25 augustus 2012

23ste Dwars Door Keiem

KEIEM

Het parkoers is hetzelfde als vorig jaar: 3x 3520 meter.

25/08/2012
Na een zomers intermezzo van twee weken werd dit weekend het weer door een lage drukgebied omgegooid. Een twintig graden was ons deel met een vrij krachtige zuidwestenwind gesaust met wat regen ten gepaste tijde.
Na een goede start met een eerste kilometer aan 04:10 werd het me langzaamaan duidelijk dat ik tussen twee groepjes lopers terecht gekomen was. Het gat met degene voor me was te groot en niet te dichten. Wachten op de achterliggers leek me ook niet opportuun. Anderhalve ronde liep ik meestal alleen.
De stukken tegen wind waren lastig. Op het einde van de tweede ronde kreeg ik toch wat volk bij me, maar dat bracht me geen steun. In de derde ronde kon er wel wat afgewisseld worden aan de kop. In een snelle laatste halve ronde wachtte ik lang om de sprint succesvol af te werken. Categoriegewijs had dit wel geen betekenis. Toch was het prettig om de grootste sleper van het groepje (en zelfs nog twee andere 'onbereikbare' voorliggers) op het einde te kunnen vloeren ;) .
Een nieuwe toptijd werd gelopen: 13,7km/Hr op een afstand van 10,55 km op de Forerunner.
Drie minuten beter dan vorig jaar.

82° op 216 deelnemers______10,8km in 46:10_____04:16/km_____14,036 km/hr
http://connect.garmin.com/activity/214851767

Geen opmerkingen:

Een reactie posten