zondag 26 augustus 2012

Eindbalans Scott 2 Run Criterium West-Vlaanderen 2012

HOUTLAND

Het regelmatigheidsstratenloopcriterium 'Scott 2 Run Criterium' heeft twee verschillende edities. De Vlaams-Brabantse editie speelt zich voornamelijk af in het Dijleland. De West-Vlaamse editie, dat voortvloeit uit het Houtlandcriterium, gaat voornamelijk in het Houtland door.


Om in het klassement opgenomen te worden dienen er minimaal zeven van de twaalf wedstrijden afgewerkt te worden. De zeven beste wedstrijden tellen mee voor je eindresultaat. Elke afgelegde wedstrijd krijgt twee extra punten. De punten worden per categorie verdeeld, ongeacht het een criteriumloper of een gelegenheidsloper betreft.

Bij de dames algemeen won Charline Vanneste voor Hilde Hindryckx, Sabine Dejaeghere, Sophie Tuttens,   Carine Decloedt en Els Ingelbrecht. Bij de heren algemeen won Christophe Clyncke voor Karel Moerman, Steven Broucke, Jonas Van Maele, Didier Verstraete (eerste veteraan) en Thomas Dewulf.

Ikzelf heb aan acht wedstrijden deelgenomen. Eernegem, Oudenburg, Egem en Torhout moest ik aan me laten voorbij gaan.  Dit scheelt een paar plaatsjes in het eindklassement, vooral omdat Oudenburg en Egem magerder bezette deelnames hadden. Gemiddeld over de acht wedstrijden liep ik de veertigste plaats bij de seniors.
Globaal gezien kan ik stellen dat ik met 1504 punten tevreden kan weerkijken op het eindresultaat. Gedurende het semester maart - augustus heb ik progressie gemaakt met als hoogtepunt een gemiddelde van 13,7 km/hr in onstuimige weersomstandigheden in de slotmanche.
In deze Keiemse loop, die het minst bezet was, werd m'n mindere resultaat van Ichtegem zodoende uitgewist.

Het objectief voor volgend jaar is om in het tweede derde van het eindklassement te geraken. 

29ste op 36 seniors met 1504 punten (8/16)
https://twitter.com/scott2run/status/239637514682519552

Edit 13/10/2012
Het was de eerste maal dat ik hierop aanwezig was. Samen met m'n vrouwtje, Chris en Jeannine stonden we achteraan aan de bar Keytebier te nuttigen. Elke geplaatste criteriumdeelnemer kreeg een mooi rugzakje van Scott cadeau. Op de supplementaire tombola achteraf kwam er zelfs nog een tweede sportzak bij van de Krant van West-Vlaanderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten