woensdag 1 augustus 2012

5e Rabo Zomerloop 2012

CADZAND

De laatste zomerloop is deze van Cadzand. Op de oostelijke oever van Het Zwin worden er één, twee of drie ronden gelopen tussen Cadzand-Bad en het Het Zwindorp. Het parkoer is sterk heuvelachtig met een ondergrond dat varieert van grind naar zand tot klinkers en asfalt, afgewisseld met enkele haarspeldbochten.

31/07/2012
De pleisterplaats (vraag het maar aan de knie van Angelo Van Nevel) van het gebeuren was Strandpaviljoen De Zeemeeuw. Na een toespraak voor afzwaaien van Eddy Musson als inrichter van de Zomerlopen werd de start gegeven bij een bewolkte zeventien graden en een zwakke wind.
Ik stond een beetje achteraan en diende me op de smalle paden voorbij wat voorliggers te murwen. Ik wou de eerste ronde wat verkennend afleggen, maar toch verleidde ik me t.o.v. het moeilijke en lastige parkoer tot een te hoog tempo en liep ik mee met twee kompanen. De eerste ronde kwam ik door in 14:45.
Toen na de bevoorrading het tempo bestendigd werd, diende ik ze te laten gaan. De tweede ronde was een herstelronde en kwam ik door in 30:20. Ik hoopte wel dat ik nog een plaats kon opschuiven, maar ik kwam geen meter dichter. Solo liep ik de trimloop uit in minder dan 46'.
Statistische gegevens heb ik niet, want m'n Garmin Forerunner had ik thuis vergeten.

34° op 55 heren______________________9,6km in 45:56

1 opmerking:

  1. tiens een blog van een loper die in dezelfde contreien loopt die ik nog niet had opgemerkt, shame on me :)

    Goed gelopen, 46' is een mooie tijd op dit lastig parcours waar het amper een meter plat is.

    BeantwoordenVerwijderen