zaterdag 4 augustus 2012

27ste Jogging van De Tassche

DE TASSCHE

De tiende Scott 2 Run criteriumloop is de meest zuidelijke. Er wordt ingeschreven in OC De Tassche naast de amfitheatervormige kerk Onze-Lieve-Vrouw Onbevlekt Ontvangen. Naargelang de categorie worden er drie of vijf ronden van 3100 meter gelopen. Eerst wordt een deel over Roeselaars grondgebied afgelegd om via het kruispunt Koornbloem en enkele honderden meter langs de autostrade E403 opnieuw de wijk De Tassche in te duiken.

03/08/2012
Het was twintig graden en dus redelijk warm. De regenval vond ik best aangenaam. Een zwakke - in de tweede ronde matige - wind zorgde er wel voor dat je best niet alleen liep.
Op de smalle wegen was het een redelijk drukke bedoening in de eerste twee km.  De ruime groep waarin we ons (collega Brigitte Crefcoeur was ook mee) hadden genesteld brokkelde naarmate de afstand vorderde uiteen. Ondertussen wees de Forerunner aan dat ik niet trager aan het lopen was dan bij een tien km wedstrijd.
Ik prees mezelf gelukkig dat ik kon aanklampen met een loper die normaal een stuk rapper is dan ik. Ronde na ronde liep ik met hem mee, maar kon ik niet overnemen. Tot aan de 10 km waren de kilometertijden 4 1/2 minuut gemiddeld of sneller. Na de 10 km was dat er boven. De laatste ronde kon ik wel overpakken. Ik was content dat ik eens twee km de kop kon doen. In een snelle laatste km raapte ik nog een voorligger op en eindigde ik onverhoopt onder de 70'!
Ik was enorm voldaan en fier over deze prestatie. Dit was enkel mogelijk door in het zog mee te kunnen lopen met Marc Vandenbruaene. Alleen zou ik dit niet gekund hebben.

87° op 136 deelnemers_______15,5km in 01:09:40_______04:30/km_______13,349km/Hr
De reƫle afstand was 15,64km; d.i. 04:27/km en 13,5 km/Hr (PB)
http://connect.garmin.com/activity/206331169

Geen opmerkingen:

Een reactie posten