woensdag 10 augustus 2016

4de De Feyter Recycling Zomerloop 2016

ZUIDZANDE

Het loopje is nog identiek aan mijn vorige deelname vier jaar geleden.

09/08/2016
De stilaan traditie wordende zomerlopen verplichtten me om toch minstens 1x per jaar ene mee te pikken. Ondanks de drukke agenda tekende ik op de vierde present.
Het weer was verkoeld bij zeventien graden, maar toch kon de zon volop schijnen en liet de wind het volledig afweten in afwachting van het slechte weer dat ons de dag nadien te wachten stond.
Mijn objectief was om de hartslag niet te ver boven de 170 te laten gaan en een gemiddelde van zo'n 04:20 na te streven.
We stonden met 142 dames en heren over de drie afstanden aan de start. De eerste ronde liepen er nog wat medelopers in mijn buurt. Die bleken echter allemaal te stoppen na één ronde. Het vervolg was ruim zes kilometer alleen lopen op een egaal tempo. Ook al liep ik vrijdag nog een wedstrijd, het ging soepel. De ademhaling was onder controle. Ondertussen genoot ik van het mooie platteland met zijn vergezichten, hooistapels en ooievaar.
De derde ronde kwam het groepje achter mij nog wat opzetten zodat ik de laatste twee kilometer toch nog een écht wedstrijdtempo ontwikkelde om mijn eervolle top twintig plekje te handhaven :-).
Next one is Wijnendale, als er geen bevalling gaande is natuurlijk.

19de op 54 deelnemers___________10,1km in 43:54____________04:19 min/km
https://connect.garmin.com/modern/activity/1296396800

Geen opmerkingen:

Een reactie posten