donderdag 25 augustus 2016

18de Torhoutse Kermisloop

WIJNENDALE

De locaties van deze lastige loop zijn onveranderd. Het parkoers daarentegen heeft een kleine wijziging ondergaan. Het locale rondje rond de kerk is verlegd naar de andere kant van de start- en aankomstzone, zodanig dat een afdaling gevolgd door een klim de ronde van ruim vijf kilometer afsluit. Dit zorgt voor een extra pigment in de lastigheidsgraad.
Het startuur werd ook aangepast naar kwart over drie in de namiddag.

13/08/2016
Vierentwintig graden was het vandaag; te warm om goed te zijn. Mijn borstnummer vond ik niet, dus was ik aan de late kant, met een korte opwarming tot gevolg. Toen voelde ik al al meteen dat het niet zo fris zat.
De koers kennende hield ik me in. Zowel bij de start als bij het vervolg van de eerste ronde ging ik niet in het rood. Toen na de eerste ronde de dames, junioren en veteranen C er mee ophielden, kon ik met beter oriënteren in het deelnemersveld. Ik moest twee lopers die me vervoegd hadden laten gaan. Ik zag hoe ze zonder veel poespas een categorieconcurrent bijbeenden die tweehonderd meter voor me liep, terwijl ik niet dichter kwam.
Het laatste kwart van de wedstrijd verdapperde ik. Ook al liep er niemand voor me, toch gaf ik gas. Ik wist dat de verraderlijke bosomloop met amper een meter écht vlak op het einde nog lopers een klop kon doen krijgen.
Inderdaad. Op het einde raapte ik er nog twee op: een senior en Wim Jongbloet van mijn categorie. De twee andere Veteranen A die er voor finishten konden wel gecontroleerd finishen. Die waren buiten schot.
Al bij al was ik toch wel tevreden dat de inspanning op,het einde niet voor niets was geweest. Het gemiddelde - op Garmin vermoedelijk wat vertekend door het bladerdek - lag door de eerder vernoemde omstandigheden wel wat aan de lage kant.

44ste op 104 heren____________________11,8? km in 51:50
https://connect.garmin.com/modern/activity/1306817806

Geen opmerkingen:

Een reactie posten