woensdag 10 augustus 2016

31ste Jogging De Tassche

DE TASSCHE

Dit jaar mogen we opnieuw twee ronden van 2,5km lopen. Het verschil met vorig jaar is dat de dames, junioren en heren Veteraan C de volle 10km te verwerken krijgen in plaats van de zeven en een halve die vorig jaar gangbaar was.

05/08/2016
De kerk van de Tassche is niet meer. Vorig jaar brandde daags na de loop deze af. Enkel het metalen geraamte met kruis en klokken stond nog overeind.
Ik wou vandaag redelijk ingehouden starten. Toch lag mijn eerste kilometertijd maar net boven de vier minuten. Ik haalde het groepje met de voor het podium concurerende dames Veteraan B in. Tamara van onze ploeg haakte aan. We sloegen een kloofje. Het tempo lag hoog. We haalden dan ook frekwent volk in.

Tijdens de tweede ronde bestendigden we het tempo en was ik al blij dat ik af en toe in Tamara haar zog kon lopen. De laatste ronde ging het voor mij al wat moeizamer. Tamara was sterk. We kwamen nog bij een groepje. De laatste kilometer drong ik echter niet meer aan en loste een paar tientallen meter. Met een gemiddelde van 14 per uur en een eindtijd die één minuut sneller was dan vorig jaar kunnen we, ook al is het vormpeil gestagneerd,  best tevreden zijn.

68ste op 201 deelnemers_____________10,1 km in 42:37____________14,1km/uur
https://connect.garmin.com/modern/activity/1296396740

Geen opmerkingen:

Een reactie posten