woensdag 31 augustus 2016

2de Memorial Diether Cornaer

WINGENE

Vorig jaar werd de Wingense stratenloop herdoopt naar deze memorial, ter nagedachtenis van een medewerker die het leven verloren heeft na een smartelijk verkeersongeval.
Voor de rest blijft alles ongewijzigd ten opzichte van mijn eerste deelname.

20/08/2016
Een regenbui had eerder op de namiddag had toch wat extra zuurstof in de lucht laten neerdalen. Het was met drieëntwintig graden ideaal loopweer. Er stond wel een stevige westenbries.
Ik kwam al gauw in een groepje terecht. Het tempo lag hoog. Eventjes twijfelde ik zelfs als ik het wel zou houden De meesten bleven passief achteraan hangen. Ik liep in tweede positie. Zowel in de eerste als in de tweede ronde - ik kwam er helemaal door - was er een gangmaker die tegen de wind in er de pees oplegde.
Bij het ingaan van de derde ronde nam er iemand over die van achteruit over ons groepje ging. Ik volede me sterk en haakte mijn wagonnetje aan. We sloegen een kloofje van 25 meter op de restanten van het originele groepje. Toen ik op het einde van het stuk wind tegen overnam, was ik verrast dat hij moest lossen. Eén achterligger kwam nog bij mij.
Samen gingen we door. We begonnen terugvallers op te rapen. Extra criteriumpunten waren dus ons deel :-). Hem blijven volgen kon ik echter niet. Toch was de indeling nagenoeg perfect. Het gevoel achteraf was vol voldoening.

41ste op 141 deelnemers________________11km in 47:48
https://connect.garmin.com/modern/activity/1314877510

Geen opmerkingen:

Een reactie posten