maandag 30 maart 2015

1ste Damme-Brugge-Damme

DAMME

Deze vaartloop - de eerste vernieuwde editie - behelst twee afstanden. Er is naast de hoofdafstand - 10 km - ook een vierkilometerjogging in de andere richting , die eigenlijk Damme-Sifons-Damme zou kunnen heten.
Het parkoers is een mengeling van dijk langs de Damse Vaart, polderwegjes en kasseien doorheen het pitoreske centrum. De langste afstand gaat zelfs een stukje off-road over een single track langs de vesten. De inschrijvingen, prijsuitreiking en tombola geschieden in het stadhuis. De start bevindt zich aan de Schellemolen. De aankomstzone is op de Markt.

 
29/03/2015
Stormachtig weer was het! Een editie dat nog lang ging heugen. Op de twee afstanden kwamen een kleine 700 lopers af. Ikzelf koos na twee tienkilometerlopen de voorgaande weekends voor de korte afstand. M'n bedoeling was om er zestien minuten over te doen, maar bij dit weer gaf ik dit voornemen voor de start al op. Ook m'n neef Simon was van de partij. Hij ging voor de winst.
Klokslag veertien uur gingen we met wind achter van start. Een tiental snelle lopers spurtten weg. Daarachter vormde zich een groepje dat ik ook liet lopen om mezelf niet op te blazen. Met veteraan Yves Kerckhove uit Oostkerke vormde ik een duo. Na het keerpunt kregen we de volle laag. Stormwind en slagregen maakten er een trage derde kilometer van. We wisselden elkaar af. Ik voelde wel dat mijn forcing rapper was dan de zijne. In de laatste km loste ik hem en raapte ik twee moegestreden jonge gasten op die uit de voorliggende groep gewaaid waren.
Ik heb het liever zo. Goed aankomen in plaats van verzuurd binnenzwalpen. Ik deed er een goeie zeventien minuten over. Simon won in een kleine dertien minuten. Ronny (DP Klmair) deed de tien in 47 1/2'.

Simon: 1ste op 83 deelnemers________________4km in 12:50
David: 16de op 83_____________   ____________4km in 17:10

Geen opmerkingen:

Een reactie posten