dinsdag 17 maart 2015

11de Lenteloop

OUDENBURG

Zoals de vorige deelnames lopen we twee lange ronden van 5,3 km.

14/03/2015
Allesbehalve lente vandaag. Een vijf, misschien zes, graden maar met een nijdige noordoostenwind ijzig koud. Per uitzondering liep ik met drie lagen: een katoenen singlet, daarboven een katoenen T-shirt met lange mouwen dat ik opstroopte bij wind mee en daarboven het singlet van onze ploeg.
Het was ook de eerste stratenloop van het jaar. Ik wist niet wat het ging brengen vandaag; daarom startte ik ingetoomd. Samen met Patrick Jonckheere en twee anderen sloot ik aan bij de twee CNH'ers Nico en Wim. Onverdroten gaven ze een constant tempo aan van veertien per uur. Meer dan volgen en uit de wind blijven deed ik niet.


Ook in de tweede ronde nadat Wim losliet, bleef Nico onverstoorbaar een mooi, vlak tempo aanhouden. We raapten nog een handvol lopers op die uit een voorliggende grotere groep weggewaaid waren. Ik finishte perfect gedoseerd als vierde van ons oorspronkelijk zestal in een onverhoopt gemiddelde. Meteen goed voor een top twintig notering in m'n nieuwe categorie Veteranen A.

De ploeg was fel door afwezigheden en kwetsuren geteisterd. In extremis ging ik nog op zoek naar twee nieuwe leden. Ik vond die in Karel en Paul. Twee maten van m'n pa die in de categorie Veteranen C uitkomen. Bedankt, mannen! Zo startten we niet met een nul op het rekest op de openingsloop van het Running Center powered by Scott loopcriterium.

66ste op 245 deelnemers____________10,6km in 45:10____________04:16min/km
https://connect.garmin.com/activity/719554671

Geen opmerkingen:

Een reactie posten