woensdag 25 maart 2015

12de Kasseiloop

EERNEGEM

Verandering in de omloop van deze wedstrijd in het dorp van de kasseileggers. De ronde wordt verkort. De passage aantrent het centrum is opgeheven. Vanaf het sportcentrum blijft de rechthoek met de boerderijdoortocht behouden. Bij terugkomst aan de kapel slaat men niet meer af, maar loopt het rechtdoor om het blokje langs de start -en finishplaats te nemen. Het toertje wordt zo beperkt tot 2500 meter dat vier maal wordt afgelegd.

21/03/2015
Vandaag was het geen - zoals vorige week - matige noordoostenwind, maar een vrij krachtige noordwestenwind die de lakens uitdeelde aan de moedigen die de beschuttingloze rechthoek trotseerden.
M'n onverwacht goede prestatie vorige week liet me na honderd meter besluiten mee te gaan met het snellere groepje van Johan. Hiervoor liep ik na één km een gaatje dicht. Op het einde van de eerste ronde versnelde het groepje op een uitval. Ik moest er weer af. Tactiek niet geslaagd en al deftig op m'n asem getrapt. Ik wist toen al dat m'n opgebouwde marge ingeleverd ging moeten worden. Na drie km zat ik aan 15:15.
Ik zakte samen met Paul Rogiers een groep af, dat vervolgens ook uit elkaar viel. Dan was het meelopen met de hazende Kevin Gadeyne om zo goed mogelijk binnen te komen. Hoewel er af en toe iemand over kwam,  ging dit tamelijk. De kilometertijden schommelden tussen de 04:20 en 04:25. Volgende keer weer m'n eigen koers lopen, zeker?

78ste op 238 deelnemers_____________10km in 42:50____________04:16min/km
https://connect.garmin.com/activity/725470610

Geen opmerkingen:

Een reactie posten