donderdag 10 juli 2014

32ste Sint-Maartensloop

KOEKELARE

De wedstrijd werd één ronde ingekort. De reden hiervoor was dat het Sint-Maartensplein ontruimd moest zijn omdat er een voetbalmatch werd uitgezonden. De omloop bedroeg dus drie i.p.v. vier ronden van 2,2 km. Al de rest was identiek aan de vorige jaren.

 foto: John

Foto: Sportdienst Koekelare
05/07/2014
Het was een heel pak minder warm dan de dag voordien, toen ik de nieuwe Brooks loopschoenen voor het eerst uitteste. De ingekorte wedstrijd deed me twijfelen aan de te volgen tactiek. Ik zou bovendien niet op m'n Garmin kunnen terugvallen vandaag omdat ik deze onzorgvuldig had opgeladen.
Eens gestart besloot ik vol risico rap te starten. Dit ging vrij vlug over in aanklampen. Na één ronde wist ik al dat de tactiek fout zat. De optelsom van verschroeiend starten zonder Garmin back-up en één uur lopen de avond voordien bij 26° C, dit alles met nieuw en ander type schoeisel betaalde ik cash.
Halverwege legde ik de riem er af en besloot ik de overige drie km uit te lopen. Twintig medelopers haalden me nog in. Toen viel er een grote kloof in het deelnemersveld die me toeliet de laatste km relax te vervolmaken. Weeral lesje geleerd vandaag.

 93ste op 225 deelnemers_______________6,7 km in 29'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten