donderdag 12 december 2013

Nationaal Militair Kampioenschap Veldlopen 2013

SCHAFFEN

Het betreft hetzelfde stervormige hellende parkoers zoals steeds. Het is wel opvallend dat m'n Garmin een kwart km meer afstand weergeeft dan 2012.

11/12/2013
Het was prachtig weer op deze jaarlijkse militaire midweekwedstrijd. Volle zon en zeven graden met een nauwelijks voelbare wind zorgden voor ideale omstandigheden. Bij de vrouwen had Isabelle Sluysmans zich tot kampioene gekroond voor Veronique Coene. Om half één was het de beurt aan de heren. Een kleine twaalfhonderd atleten lijnden zich op aan de brede startzone.
Ik startte - met m'n Salomon CrossMax trailschoenen - links omdat de helling daar minder steil was. Tevens was de eerste bocht naar rechts. Die liep ik dus aan de buitenkant. Zo vermeed ik de opstopping en de bijhorende temposchommeling aan de binnenbocht. Mijn doel was om net onder m'n verzuringsgrens te blijven. Dat lukte aardig. Ik liep de hele wedstrijd met het gevoel iets over te houden. Op deze grasomloop met veel reliëfschommelingen leek me dit het beste. Het resulteerde in een goed gevoel. M'n kilometertijden waren beter dan het jaar voordien. Logisch dat ik wat verbaasd was dat de finish nog niet bereikt was toen de Garmin het negenkilometerpunt seinde. M'n gemiddelde was dan vijf seconden per km beter dan vorig jaar. M'n eindtijd was twee seconden per km trager dan vorig jaar. De waarheid zal waarschijnlijk ergens in het midden liggen.
De overwinning was weggelegd voor Van Steen voor Bierinckx. Collega Karel Goemaere werd verbluffend achtste!
Voor één deelnemer ging de zon niet meer onder. Lungonyonyi Kapenda overleed schielijk tijdens de cross. RIP.

649ste op 1183 deelnemers_______________9,2km in 40:58
http://connect.garmin.com/activity/414715937

Geen opmerkingen:

Een reactie posten