zondag 29 december 2013

Eindbalans VDK Running Center Wegcriterium 2013

MOLENLAND

Dit loopcriterium in het licht heuvelachtige oosten van West-Vlaanderen bestaat uit tien wedstrijden. Om een optimale rangschikking te bekomen dient men zeven wedstrijden af te leggen. Deze worden in de gemeenten Tielt, Ruiselede, Wingene, Oostrozebeke, Pittem, Meulebeke en Waregem georganiseerd. De eerste is een looptreffen voor het goede doel: de twaalfurenjogging tegen kanker. Daar krijgen de deelnemers allen hetzelfde aantal punten, met name 750. Bij de andere manches krijgt de eerste man of vrouw duizend punten, de laatste krijgt er vijfhonderd. De lopers ertussen krijgen een evenredig gewogen puntenscore i.f.v. hun bepaalde plaats.

Zelf ben ik over de meeste koersen tevreden. In De Ginste was het wat minder omdat ik me daar op de Mandelflanken opgeblazen had. En in Sint-Jan stond ik niet fris aan de start. Gemiddeld zat ik pal in het midden van de uitslagen. Mede door een betere evenredige uitslag in de populaire Tieltse Kerstcorrida komt m'n gemiddelde score uit op 757 punten per wedstrijd. In het eindklassement bereik ik met 5398 punten de 27ste plaats op 46, net buiten de 'prijzen'.

De winnaars werden Davy Stieperaere bij de heren en Veronique Coene bij de dames.

Aangezien het objectief in 2014 op het Oostends Loopcriterium ligt, neem ik volgend jaar quasi zeker niet deel aan dit regelmatigheidsklassement. Desalnietemin heb ik met veel plezier aan de 2013 editie deelgenomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten