zondag 29 december 2013

Eindejaarscross Axel 2013

AXEL

Deze semi-cross, want deels verhard, op een deels nieuwe omloop bevat drie ronden van een goeie 3,2 km. Middelpunt van het gebeuren zijn de lokalen van FC Axel bij Drieschouwen. Het eerste deel van de ronde is erg bochtig. Vanaf het houtverwerkend bedrijf wordt er een strook van 700 meter asfalt onder de voeten geschoven. Nadien word je over een schelpenpad om een grote vijver geleid. Aan de ijsbaan volgt nog een klimmetje om dan over boswegels de voetbalvelden opnieuw te vervoegen.

28/12/2013
Het was prachtig weer op deze zaterdag. De zon scheen volle bak en de temperatuur bedroeg zeven graden. Van wind was nauwelijks sprake. Vanuit Lokeren was de partner van m'n meter - de bekende Zeeuwse veteraan Pieter Verbeek - afgekomen om me van een beetje support te voorzien.


Na een behouden start maakte ik aansluiting met een groepje van vijf dat vervolgens in de eerste helft van de cross één per één weer van me wegliep. Het grootste deel van het tweede gedeelte van de cross liep ik op een vijftig meter van dat groepje. De sprong kon ik niet meer maken. Mits een iets vinnigere start en - na eergisteren reeds een stratenloop betwist te hebben - met iets frissere benen, zou een duel om een top dertig plaats er mogelijks ingezeten hebben. De tijdswaarneming en de officiële afstand waren niet geheel correct. Daarom vermeld ik enkel m'n Garmingegevens. De winnaar werd Matti Buyse in 35'. Een lekkere erwtensoep besloot deze mooie namiddag.



36ste op 97 deelnemers___9,7km in 44:31 __13,1km/uur
http://connect.garmin.com/activity/420829616

(Foto's: Piet Verbeek)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten