vrijdag 27 december 2013

Kerstcorrida Tielt 2013

TIELT

Deze grote kerstcorrida bij duisternis beslaat vier ronden doorheen het mooie stadscentrum van Tielt. Het parkoers is bochtig en heuvelachtig. De passage over de Markt en de omliggende winkelstraten is over kasseien. Het organisatorisch centrum is de Europahal.

26/12/2013
De gegeven weersomstandigheden waren ideaal. Het was met een drie graden weliswaar frisjes; er stond amper wind en de regensluizen bleven dicht. Een perfect moment om te rennen tussen twee kerststormen door. De Garmin had ik per ongeluk thuis gelaten. Het zou dus nog eens een wedstrijdje op gevoel worden. Een half uurtje voor de start kwam ik nog familie tegen. M'n neef Simon zou met de beteren strijden voor een ereplaats. Met z'n vader Tonny ging ik de wedstrijd samen lopen.
De tactiek voor vandaag was opnieuw om me niet op te blazen en de hellingen zo soepel mogelijk te nemen. Dat marcheerde goed vandaag. Door het hoge aantal deelnemers werd de doorgang in de eerste twee ronden soms wel belemmerd. Langs de andere kant was er altijd wel een zog waarin kon meegelopen worden. Het werd een progressief loopje dat met een goed gevoel werd afgesloten.
De winnaar werd Stijn Fincioen. Simon werd vijftiende op twee en een halve minuut.

Simon: 15de op 853 deelnemers________10,3 km in 34:01
Tonny en ik: 276ste en 274ste op 853_____10,3 km in 46:12

Geen opmerkingen:

Een reactie posten