zondag 8 december 2013

1ste Haas van Wingene

SINT-JAN

Een nieuwe benaming voor een loopwedstrijd betekent geen nieuw parkoers. Door de opname in het Molenlandcriterium en de datumverschuiving naar het begin van december heet het loopje niet meer Kerstloop, maar De Haas Van Wingene.

07/12/2013
Veel illusies voor deze wedstrijd had ik niet. Na de drie maanden lange schemagewijze voorbereiding op m'n Bellems najaarsobjectief was de decompressie groot. Deze week had ik weinig tijd om te trainen. Bovendien speelde een keelontsteking me parten. Voeg daar nog aan toe dat ik de dag voordien een feest had bijgewoond, dan wist ik het wel.
De eerste ronde van de drie ging snel: de eerste vier km werden afgelegd in minder dan 17'. Zoals verwacht diende ik in de tweede ronde te vertragen. Er zat zelfs een uitzonderlijk trage wedstrijdkilometer van boven de 04:40 op deze afstand tussen! De laatste km vocht ik voor wat ik waard was om m'n nabije tegenstanders te kloppen met nog een plaats winst tot gevolg.
Ik denk wel de schade beperkt te hebben voor het criteriumklassement. Op tweede kerstdag volgt de afsluitende manche.

51ste op 107 deelnemers____10km in 43:59____13,64km/uur
http://connect.garmin.com/activity/413115959

Geen opmerkingen:

Een reactie posten