dinsdag 28 maart 2017

12de Lenteloop

OUDENBURG

Dit jaar is de omloop door wegwerkzaamheden geheel anders. Er wordt in tegenovergestelde richting gestart en vervolgens westelijk afgedraaid. Zo lopen we korte stukken langs het Oudenburgs Vaardeken en de Plassendalevaart. Via wat draaien en keren door aanpalende woonwijken passeren we de robuuste O.L.Vrouwekerk om rond de sportvelden de ronde te voltrekken naar de sporthal Ter Beke.

25/03/2017

(foto:Johan Heytens)

(foto: Marc Mestdagh)
Het heldere weer werd wat getemperd door een stevige frisse wind. Een beetje beschutting tijdens de wedstrijd kon geen kwaad. Dennis en Tamara die in die volgorde een serieuze beurt kopwerk van wel tien minuten afleverden zaten in hetzelfde groepje als ik dat hard was gestart. Ik was blij dat ik kon volgen. Een eerste gaatje liet ik vallen na drie kilometer. Ik kwam er na wat korte bochtjes gelukkiglijk terug bij. Ik werd wat ingecalculeerde vermoeidheid gewaar na de zware training van twee dagen voordien.

Na zes kilometer loste ik. De kilometertijden verhoogden tot boven de 04:20. Na zeven kilometer kwamen er enkele lopers bij me.
Ik kon me er handhaven en deelde goed in.

De laatste kilometer had ik nog een overschotje. Hierdoor lukte het me om nog twee categoriegenoten in de laatste hectometers te remonteren en een sterk gemiddelde op te tekenen.  

73ste op 281 deelnemers_____________9,9km in 41:40___________04:12min/km
https://connect.garmin.com/modern/activity/1639658991

Geen opmerkingen:

Een reactie posten