woensdag 1 maart 2017

32ste Berlaerloop

KOEWACHT

Deze afgelegen grensloop behelst drie afstanden: 3.6, 7.2 en 14.4 km. Mits het er bij nemen van de bospassage stijgt deze afstand voor de kortere afstanden tot 3.8 en 7.6 km. Benevens de eventuele bospassage is ook de terugweg over de Oude Karnemelkstraat off-road.
Centrum van het gebeuren is de infrastructuur aan het voetbalplein van VV Koewacht.

04/02/2017
Gelukkig ging de vele regen van vandaag niet gepaard met veel wind. Mede daardoor en omwille van de trainingsarme weken koos ik vandaag voor de middenafstand. De regen zorgde er wel voor dat het stukje bos aan het Kruispad niet in het parkoers zat.
Op aanraden van Piet, de partner van mijn meter die vandaag kwam kijken, startte ik onverdroten. Een snelle start, dus, om na twee kilometer noodzakelijkerwijs een beetje de adem terug te vinden om de afstand te voltooien. Dit stramien lukte aardig. Ik verloor een beetje voeling met het groepje waar ik de rest van de koers een paar tientallen meter achter bleef. Zodoende bleef ik boven de dertig minuten en was er nooit echte hoop op een top vijf plaats. Qua training was dit half uur met hoge hartslag voldoeninggevend. De vooravond werd afgesloten met aansluitend familiebezoek bij mijn meter zelf.

NB: Per uitzondering heeft het relaas van dit loopwedstrijdje langer dan één week in de pipeline gezeten. Een reis naar Spanje was de 'boosdoener'.

8ste op 57 deelnemers________7,2km in 30:13________04:11 min/km
https://connect.garmin.com/modern/activity/1558083758

Geen opmerkingen:

Een reactie posten