woensdag 30 november 2016

22ste Route 62

GISTEL

Deze poldernajaarsloop betrekt - in tegenstelling tot de voorjaarsloop van de Gistelse Joggingclub - het tot omgevormd fietspad oude spoorwegtracé in noordelijke richting naar Snaaskerke en over de fietsersbrug tot 't Schorre. Daar wordt er een blokje omgelopen om na enkele hectometers langs de Plassendaalse Vaart terug te keren.
Er zijn drie afstanden: vier, zeven en twaalf kilometer. De locatie waar zich voordien en achteraf alles afspeelt, is het Gistels sportcentrum.

19/11/2016
Ondanks dat ik al een olympiade aan stratenlopen doe, was het er nog niet van gekomen aan de mooie Route 62 deel te nemen. Stilaan is er ook een traditie in ons loopcollectief ontstaan om op die avond samen te gaan eten om het criteriumseizoen gepast af te sluiten.
Hoogvorm in november. Ook vandaag bleek ze aanwezig. Na de reeds gekende 'start met overschot' voelde ik me sterk en liep het uitermate soepel. Luc en ik voerden een groepje aan die stelselmatig verkleinde naarmate de afstand vorderde.
Langs de vaart na acht kilometer liet ik mijn overschot varen. Ik ging dieper, de brug over, langs Snaaskerke en dan  met de wind schuin tegen de route af. Ik liep afgezonderd en kon in draf de afstand - met nog een stukje off-road in de laatste kilometer - afwerken.

https://connect.garmin.com/modern/activity/1453329153
28ste op 144 deelnemers_______________12km in 51'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten