woensdag 16 november 2016

4de Haas van Wingene

SINT-JAN

Dit loopje heeft een grondige wijziging aan het parkoers doorgemaakt. In plaats van de vierhoek van vroeger wordt er nu een driehoekje beschreven die vijf maal wordt afgelegd. Het keerpunt aan de kerk - met daarnaast de Sint-Christoffelzaal die dient als inschrijvings- en prijsdelingslocatie - werd wel behouden. Het opfrissen achteraf gebeurt in een klasje op dezelfde locatie.
De datum werd eveneens vervroegd wegens de onbeschikbaarheid van het zaaltje. Volgend jaar is het trouwens niet zeker dat de wedstrijd doorgaat. De omliggende straten worden opnieuw aangelegd die de nodige kopzorgen betreffende de omloop met zich meebrengen.

13/11/2016
Het was killig en nat weer, maar met toch een zeven graden op de meter en amper wind vielen de condities toch mee. Johan en Luc van de ploeg waren er ook. Zo konden we nog wat bijkletsen en eventueel wat tactisch lopen.
De benen voelden goed aan.  Al van bij de start liep Johans groepje spoorslags weg. Ik lette er op niet op mijn asem te trappen en temporiseerde licht om ook tot een groepje te komen. Het groepje was een trio - met daarbij de derde dame in de wedstrijd - waarbij halfweg de wedstrijd Luc zich nog bijvoegde. Gedurende een ronde konden we beurtelings kop trekken. In de voorlaatste ronde moest Luc, die twee dagen voordien de halve mlarathon Deinze - Bellem nog afhaspelde, er weer af.
Er ontspon zich een titanenstrijd tussen Geert Lievrouw en mezelf. De laatste kilometer demareerde hij en trok hij vol tempo door. Een gat van twintig meter was een feit. Ik gaf echter niet op en bleef me toespitsen om hem nog te kunnen terughalen. Nu was ik niet - zoals mijn vorige westrijd in Saint-Maur - de prooi, maar de jager. Het tempo bleef hoog. Met een bemeten en diepgaande eindsprint kon ik Geert in de laatste meters nog inhalen. Zo finishte ik net in de top 25 in een nieuw Garmin topgemiddelde - weliswaar vermoedelijk met een afstand die 200m te ruim bemeten was - van 4'08"/km.

25ste op 80 deelnemers___________10,2 km in 42:53____________14,3 km/uur
https://connect.garmin.com/modern/activity/1447534353

Geen opmerkingen:

Een reactie posten