zondag 11 januari 2015

26ste Record Bank Nieuwjaarscorrida

LOMBARDSIJDE

Deze corrida bezit een adembenemend parkoers. Al snel wordt de dorpskern verlaten om, via de paden langs de Westgolf en de oude trambaan, de kustbaan over te steken. Daar wordt het op -en neer glooiende pad van de Westendse duinen in oostelijke richting aangesneden. Aan de bebouwing van de badplaats wordt normaal gezien links afgeslegen langs de surfclub, westwaarts het strand op. Quasi steeds off-road volgt dan na de trap een lange passage pal naast de kustbaan doorheen de lage duinen tot aan het grinten oude trambaanpad van in het heengaan. Langs dezelfde weg vervolgen de lopers het traject naar de arrivé, zijnde sporthal Bamburg.

10/01/2015
De westenwind woei toch nog aan een zestal Beaufort net na de eerste januaristorm van het nieuwe jaar. Tijdens de opwarming regende het stevig. Gelukkig bleef het tijdens de wedstrijd droog bij een twaalf graden. De storm had wel z'n invloed op de omloop. De strandpassage werd geschrapt. Het weerkeren in oostelijke richting, tegenwind, was nu langs de makkelijk beloopbare kustbaan. Ik vond dit jammer. Het apocalyptische was er zo wat van af.

Ik startte rustig. Ook al was het m'n eerste deelname hier, m'n oude trainingsparkoers tegenaan m'n vorige werkplek kende ik op m'n duimpje. Zo balanceerde ik tussen snelheid en uithouding terwijl de hindernissen overwonnen werden. M'n benen voelden vandaag wel wat sloom aan, maar dat kon de pret amper drukken. Na de trap moest ik wel lossen uit m'n groepje, maar met een gemiddelde van 04:34 per km was ik best wel content.
Voor DP Klimair werden Johan 65ste in 36:06 en Jean-Marie 132ste in 39:54.
M'n nonkel Tony was er ook weer bij. Heel straf deed ie er twee minuten minder over dan mij. De dag dat ik hem ooit bijhaal, ligt nog een end voor ons.

Tony: 75ste op 278 deelnelmers_____________8,5km in 36:53
David: 116de___________________________8,5km in 38:56
http://connect.garmin.com/activity/671148453
Foto's: André Pots

Geen opmerkingen:

Een reactie posten