zaterdag 3 januari 2015

Eindbalans VDK Running Center Wegcriterium 2014

MOLENLAND

Het criteriumreglement is qua aantal wedstrijden en puntentelling grosso modo zoals het jaar voordien. De twee verschillen bestaan er in dat bij sommige wedstrijden ook de kortere afstand kan meetellen met een aangepaste puntenkwotering.. Het tweede verschil is dat men op het eerste evenement - de Twaalfurenloop die eigenlijk geen wedstrijd is - niet meer de obligate 750 punten krijgt, maar dat de beste seizoensscore wordt hernomen indien deze hoger is dan die 750.

Initieel ging ik dit regelmatigheidsklassement niet meedoen wegens deelname aan het Oostends Loopcriterium. Door met m'n broer deel te nemen aan de vierde wedstrijd in Ruiselede ging het balletje toch aan het rollen. Ik nam zelfs, zij het aan 90%, nog deel in Wingene nadat ik de namiddag voordien Keiem én de avond voordien de Oostendse strandloop achter de kiezen had. Een exploot dat ik me nog lang zal heugen.
Om aan het maximaal meetellende aantal van zeven (op tien) wedstrijden te geraken, moest ik na Ruiselede alle manches afwerken. Onder meer door m'n zoontjes - Bryan - babyborrel kwam ik uiteindelijk uit op vijf deelnames; goed genoeg voor een bierpakket. Zodoende kom ik uit op een wat schamel ogende 37ste plaats op 50 in de eindstand. Gemiddeld lag m'n score per wedstrijd met 792 punten wel hoger dan vorig jaar.

Evenals vorig jaar won Veronique Coene voor Lies Deruddere en Katrijn Van Hulle bij de dames. Bij de heren won Davy Stieperaere voor Timothy Van Belleghem en Alexander Eggerick .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten