zondag 12 januari 2014

27ste Leopoldsloop

WATERVLIET

De Leopoldslopen zijn traditioneel twee wedstrijden respectievelijk in januari en februari langs het Leopoldskanaal in het Meetjesland. Alle organisatorische activiteiten vinden plaats in de Regenboogschool en in de sporthal aan het Stee.
Voor de januariwedstrijd kan men kiezen uit drie afstanden: 21, 12 en 6 km. Alle afstanden beslaan één ronde. De langste afstand volgt het kanaal tot voorbij Sint-Laureins. De twaalf km keert vanaf de Mazurekreek terug. De kortste afstand neemt hun keerpunt alvorens het kanaal te bereiken. De ondergrond van de as die gevolgd wordt langs het kanaal varieert van onverharde aarde -en slijkstroken met putten tot beton, met als extraatje een korte strook kasseien.



11/01/2014
Onverwacht vergezelde m'n schoonvader Gilbert me op deze trip naar Watervliet. Ik koos vandaag - in tegenstelling tot de talrijker bezette halve marathon - voor de minder bezette twaalf km. Het weer was ondertussen mooi aan het uitklaren. De stevige noordwestenwind was wel een geduchte tegenstander.
De eerste twee km spaarde ik me zoveel mogelijk. De tegenwind boezemde me voorzichtigheid in. Het groepje waarin we ons bevonden viel aan het kanaal uiteen. Samen met Erik Lafort uit Gent maalden we de twee oneffen km beurtelings tegen de wind in af in 4:31 per km. Dat was een samenwerking die vlotte. Na acht km zette hij me wel op vijftig meter achterstand. Het was toen nog grotendeels wind mee en ik behield m'n tempo. Het kloofje bleef tot aan de meet. De Garmin passeerde in 52'53" de twaalf km. De aankomst lag nog een kleine anderhalve minuut verder. Dit was nog eens een schoolvoorbeeld van een constante loop. :-)
De winnaars waren collega Klaas Taecke op de zes, Bart Bleyaert op de twaalf en Jochen Neyrinck op de halve.


19de op 80 deelnemers______12,3km in 54:18______13,6 km/uur
https://connect.garmin.com/modern/activity/429041988

Geen opmerkingen:

Een reactie posten