maandag 27 januari 2014

5de Course des Anguilles

HONDSCHOTE

Deze loop speelt zich net over de grens met Frans-Vlaanderen af. De inschrijvingen en de prijsuitreiking vinden plaats in de Salle Coluche. De start is op de markt in de schaduw van de majestueuze Sint-Vaastkerk en het mooie stadhuis.
Het parkoers - dat één ronde beslaat van tien km - loopt langs de landelijke wegen ten zuiden en ten westen van Hondschoote. Het reliëf is heel lichtjes glooiend. Eerst wordt richting Haezepoel gevorderd. Voor Killem Linde wordt opnieuw richting de stad gedraaid om het westelijk deel van het parkoers - met onder meer de weg waar eertijds de paling (anguille) werd opgehaald uit de plassen en kanalen - afgelegd. De aankomst is op de lokale looppiste. Voorbeschouwing Courir Au Nord (Frans)

26/01/2014
Het was rustig en fris weer op deze zondagvoormiddag. Het was eerst wind tegen. De eerste twee km liep ik me dus niet te pletter. Na halverwege werd ik door een dozijn lopers ingehaald. M'n kilometertijden bleven wel nagenoeg constant. Op de Looweg was het opnieuw wind tegen. Deze kon ik samen met een medeloper doorworstelen. De slijkstrook in de bocht op de piste was onverwacht vettig en kostte me nog een plekje. Al bij al een constante loop.


87ste op 287 deelnemers__________10km in 43:52___________13,7 km/uur
http://connect.garmin.com/activity/436670407

Geen opmerkingen:

Een reactie posten