zaterdag 10 augustus 2013

15de Torhoutse Kermisloop

 WIJNENDALE

De voorlaatste manche van het Scott 2 Run criterium gaat sinds dit jaar door op een nieuw parkoers. Het centrum van het gebeuren is de parochiezaal van Wijnendale.
Na een klein blokje rond de Sint-Jozefkerk wordt het provinciedomein Kasteel d' Aertrycke ingedoken. In de bossen wisselen kiezel-, aarde-, asfalt-, af en toe slijk- en kasseistroken elkaar af. De dames, juniors en veteranen C leggen de ruim vijf km lange ronde één maal af, de rest twee keer.

10/08/2013
Een blik op de uitslag van vorig jaar leerde dat dit de best bezette wedstrijd van alle twaalf was en gewin van criteriumpunten onwaarschijnlijk was. Toch ging ik het beste van mezelf geven. De temperatuur was met twintig graden ideaal.

(bron: Road Runners Torhout)

Het ideale voornemen lukte dit keer wonderwel. Ik forceerde me niet en behield een vlotte tred. De kilometertijden lagen permanent rond de 04:35. Op deze wisselende ondergrond vond ik dat meer dan aanvaardbaar. Op de juiste momenten kon ik in een spoor volgen. Ten gepasten tijde schoof ik op. Kortom, met een goed gevoel aan een gemiddelde van 13 en een kwart per uur kunnen lopen. Bemoedigend. 

115de op 195 heren_________11,5 km in 52:05_________13,25 km/uur_________04:32min/km
http://connect.garmin.com/activity/356574494

Geen opmerkingen:

Een reactie posten