vrijdag 30 augustus 2013

2de Runway Run

KOKSIJDE

De omloop was identiek als vorig jaar.

28/06/2013
De Runway Run heeft bij mij een streepje voor. Daar ik zelf werkzaam ben in een militair kwartier aan de Westkust is er toch enig verwantschap. Steevast kom ik er enkele bekenden tegen en dat was nu niet anders.
Het weer op deze woensdagavond was ook al een meevaller. De meteodienst zorgde met een temperatuur van twintig graden, een half bewolkte hemel en een zwakke wind voor ideale omstandigheden. Bovendien was Sylvianne ook meegekomen. De pret kon dus niet op.
Er waren dubbel zo veel deelnemers als vorig jaar. Het startschot werd opnieuw door de gewinchte korpscommandant gegeven. Het was doseren vanaf de eerste hectometers. Op deze brede betonstroken zou men wel eens onbedoeld te snel van start gaan. Dat lukte. Toen ik na één km m'n positie gevonden had, liep ik een ronde mee met Sodibrugger Bjorn Bonny aan veertien per uur.

Ondertussen verzorgde de Seaking de show met overflights en konden we een blik werpen op enkele andere toestellen die op de runway gestationeerd waren.



De tweede ronde schakelde ik opnieuw een versnellinkje lager om ongeforceerd - binnen de drie kwartier aan 04:24 gemiddeld op de Garmin - uit te lopen.
Achteraf werden verlote luchtdopen met de Seaking van het 40 Squadron gevlogen en konden we onze dorst lessen aan een lekkere Queue de Charrue.


http://connect.garmin.com/activity/367579638

(photo credits: Katrien Decraemer)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten