dinsdag 7 mei 2013

7de 10 km van Gistel

GISTEL

Het was dezelfde omloop als vorig jaar.
www.afstandmeten.nl/index.php?id=348637&key=&kmStep=1

04/05/2013
Droog weer met een stevige westenwind was het devies voor deze wedstrijd. Ik stond bij de start iets voor het midden van het deelnemersveld opgesteld met rappe mannen voor me. Ik startte zonder me te forceren. M'n tussentijd lag net boven de acht minuten na twee km. Het zevental dat zich had gevormd werd gegangmaakt door de twee hazen van de Jabbeekse Els Ingelbrecht. EĆ©n km verder scheidden deze twee na een bocht zich licht af. Ik maakte het sprongetje en liep met hen mee. Ik wist dat ik ze niet de hele wedstrijd ging kunnen volgen. Op het einde van de eerste ronde (20'40") kwamen we bij een paar voorliggers en liet ik samen met een van de twee hazen los. Een paar eerder gelosten kwamen opnieuw erbij. Het groepje verbrokkelde opnieuw en ik ging mee met een drietal.
Na 7,5km was de jus wat weg uit m'n benen. (Het verbaasde me al dat dit pas toen optrad, want de dag voordien had ik m'n jaarlijkse 15km-test op m'n werk afgelegd. Ik deed dit wel zo economisch mogelijk in 87'). Ik liet zo een half minuutje liggen in de laatste twee km en verloor op het einde nog vier plaatsjes.
Desalnietemin zijn we zeer tevreden met deze prestatie die drie minuten rapper is dan verleden jaar. Volgens Garmin benaderde ik met 04:15 min/km m'n PR. De tweeƫnveertigminutengrens wordt stilletjesaan haalbaar...
Na afloop won ik nog twee extra prijzen op zowel de grote wedstrijdtombola als op de kleine Scotttombola: een taartplateau en een reuzenparaplu.

79ste op 224 deelnemers_________10km in 43:08_________04:19 min/km__________13,910km/uur
https://connect.garmin.com/activity/309290727


Geen opmerkingen:

Een reactie posten