maandag 20 mei 2013

Jogging du Vieux Canal 2013

MAUBRAY

Deze ACRHO-loop beslaat één grote ronde van elf en een kwart kilometer. De start en aankomst zijn aan de dorpsschool Notre Dame de Fatima van Maubray. Na een eerste klim wordt onder de brug van het lokale station en door het gehucht Morlies gelopen. Daar wordt al voor een eerste maal het oude kanaal gedwarst. Twee kilometer verder, vlak voor het dorpje Callenelle en nabij de Franse grens, wordt de drie en een halve km langs Le Vieux / Ancien Canal aangesneden. Daarna volgt er nog - vlakbij een kruispunt van drie spoorlijnen - een taaie klim over de spoorwegbrug om Maubray opnieuw te vervoegen.



20/05/2013
M'n schema dat ik volg om de 20 K door Brussel van volgend weekend in vorm af te leggen schreef dit weekend een wedstijd van 10 km 'niet voluit' voor. Het woordje 'pittoresque' in de parkoersbeschrijving en het feit dat het één ronde was, trokken me over de streep om ten zuiden van Doornik bovenvermelde jogging af te haspelen. Ik vond het een ideaal loopweer: motregen, zeer weinig wind en tien graden.
 



Na de start ging het direct omhoog en ik startte relatief rustig. Ik bevond mij in een klein groepje dat er een gelijkmatig tempo op na hield. Toen het bos langs de oevers ingedraaid werd, belandden we in een oase van groen met fluitende vogeltjes. Het kanaal lag serieus wat dieper dan waar wij ons bevonden. Wij liepen op het tweede terras. Onder ons was nog een terras met een pad dat meer voor terreinfietsen bedoeld was. Ons aangelegd pad was redelijk glibberig en nogal oneffen.
Ik haalde regelmatig lopers in. Het ging vlot. Het was nog eventjes doseren op de spoorwegbrug. Comfortabel en 'niet voluit' liep ik de jogging uit aan 13,7 km/uur. Rekening houdend met het reliëf ben ik daar dik tevreden mee.

 76ste op 586 deelnemers_____11,2 km in 49:17_____04:24 min/km_____13,63 km/uur
http://connect.garmin.com/activity/315522443

Geen opmerkingen:

Een reactie posten