woensdag 31 oktober 2012

4de Halloweenrun

VOSSESLAG

Deze avondloop behelst vier langwerpige ronden van 3 km.  De start -en aankomstboog bevindt zich t.h.v. de Heideschool. Daar bevinden zich ook de omkleedruimtes. De wasgelegenheid beperkt er zich tot één lavabo. Eerst wordt zuidelijk langs de baan naar Klemskerke gelopen. Vervolgens slingert het parkoer zich richting west en noordoost doorheen de wijk Vosseslag - Heide opnieuw naar de start.

27/10/2012
Na wat getwijfel deed ik toch de verplaatsing van Knokke naar De Haan. Omdat de schoonouders op reis waren, was ik mijn keppe in de winkel aan het helpen. Ik vertrok tamelijk laat en mocht de eer opstrijken de laatst ingeschreven deelnemer te zijn.
Het was 8° C. Een vrij sterke noordenwind deed het koudegevoel toenemen. Een grote opklaring zorgde gelukkig voor droog weer. Gedurende de dag hadden de regen -en hagelbuien zich al ferm laten gelden.
Het aantal deelnemers viel tegen. Vergeleken met vorig jaar was het aantal ruim gehalveerd. Met de start-to-run erbij waren het er net geen honderd. Ik had al een licht vermoeden dat in een groepje lopen er wellicht niet bij zou zijn.
Ik startte te voortvarend. Het groepje dat ik trachtte te volgen liep veel te rap. Na twee km liet ik ze lopen. Recuperatie diende zich aan.
Een bijkomend ongemak kwam om de hoek kijken. M'n LINKERkant van de heup begon op te spelen. Tijdens de week had ik op een oneffen pad m'n linkervoet omgeslagen, doch niet verstuikt. Ik denk dat de heup dit opgevangen heeft. Ik trek de parellel met deze zomer. Ik had dan net hetzelfde voor na me in een kuiltje op het strand verstapt te hebben. Ik had dan een periode last aan de RECHTERkant van de heup. Het baarde me zorgen omdat deze pijn redelijk lang aanhield.
Deze koers zou ik dus op de tanden moeten bijten. Ik dacht er zelfs aan halverwege op te geven. Het alleen in de wind lopen bevorderde de moraal niet. Ik liep toch door. Een handvol lopers passeerden me nog. Krampachtig kwam ik aan in 55'. Deze week wordt een totale rustweek.

Het voordeel van weinig deelnemers is dat men meer kans heeft op de tombola achteraf. Deze vond plaats volledig aan de andere kant van het parkoer in de Lispanne. Toen er nog drie prijzen over waren kwam m'n naam uit de bus. Een mooie sportzak van Masita werd door de burgemeester van De Haan aan mij overhandigd.

25ste op 62 deelnemers_______________________________________________12km in 55:15
http://connect.garmin.com/activity/238338589

Geen opmerkingen:

Een reactie posten