zondag 7 oktober 2012

4de Trimardloop

MADONNA

Deze wedstrijd van het Bakelandtloopcriterium gaat over 3 ronden van 3,3 km. De start en aankomst is net om de hoek van de zaal 't Madointje, waar de inschrijvingen en prijsuitreiking met tombola gehouden worden. Om de afstand van 10 km zo exact mogelijk te benaderen wordt er t.h.v. Mangelare met keerpunten gewerkt. Het ingaan van een nieuwe ronde gebeurt ook met een keerpunt. Vijf keerpunten in totaal dus en een heel licht golvend parkoer.

06/10/2012
Een ideale voorbereiding op de Trimardloop had ik niet. Elk jaar doe ik een wandeling van een goeie dertig km. Dit jaar viel dit daags voor deze loop. De tocht bracht me van de citadel van Diest naar Leopoldsburg over mooie wegen en baantjes doorheen de Limburgse Kempen. Als klap op de vuurpijl mocht ik daar ook over de mijnterril van Beringen marcheren.
De spieren in de kuiten waren stram en m'n voetzolen hadden schade opgelopen. Op beide had ik een blaar. Ik besloot voor de wedstrijd de grootste van de twee uit te stekken. Het kleinere exemplaar liet ik intact. Twee staaltjes active gel van Perskindol moesten de onderbenen prepareren.

Na enkele dagen rotweer klaarde het dan toch eens uit boven Vlaanderen. Dit gaf me het ultieme duwtje de verplaatsing te maken. Om 15 uur werd het startsein gegeven. De voorgeschiedenis indachtig zou ik niet te snel starten. Toch liet ik m'n eerste km in 04:10 optekenen. Na m'n tempo gevonden te hebben kon ik net aanpikken in een groepje. Het was soms doorbijten, maar ik kon me handhaven. Meer nog, in de derde ronde vertraagden m'n medelopers en kon ik schijnbaar zonder veel moeite nog in het zog van een voorliggend groepje terecht komen. Ik had zowaar een goeie dag en liep zonder eindspurt onder de vierenveertig minuten op de 10 km. Een PR.

M'n lucky day was achteraf nog niet over. Naast de naturaprijs - een doosje pralinen en een bon van €15 van Running Center - won ik nog een fles rode wijn en drie wijnglazen op de tombola. Santé.

94° op 164 deelnemers___10 km in 43:54___13,66 km/hr
http://connect.garmin.com/activity/230543889

Geen opmerkingen:

Een reactie posten